تجهيزات حفاظتي در فرودگاه ها

ميزان سفرهاي هوايي در قرن بيست و يکم به شدت رشد کرده است و در نتيجه مي توان فرودگاهها را يکي از ارکان رشد حمل و نقل کالا و مسافر براي هر کشوري در نظر گرفت. بر اساس آمار جهاني فرودگاه ها طي 20 سال گذشته بسيار پيشرفته تر و بسيار توسعه يافته تر شده اند. امروزه خدماتي که مسافران براي سفر از نقطه اي به نقطه ديگر دريافت مي کنند، بسيار پيشرفت کرده و تعداد سفرها نيز تا حد چشمگيري افزايش يافته است. بنابراين استفاده از تجهيزات حفاظتي در فرودگاه ها يک امر ضروري براي بهبود امنيت اين مکان ها به حساب مي آيد و در نتيجه کاملا بديهي است که مديريت فرودگاه ها در سرتاسر دنيا از پيشرفته ترين تکنولوژي هاي روز دنيا براي بالا بردن امنيت مسافران استفاده مي کنند.

به همين دليل است که همزمان با ورود تکنولوژي هاي امنيتي جديد به فرودگاه ها، پيچيدگي خطراتي که اپراتورهاي فرودگاه با آن مواجه هستند نيز بيشتر شده است. پرسنل حفاظت اکنون بايد خطراتي نظير حملات تروريستي، سرقت، ايمني افراد و تهديدات داخلي را کاهش دهند و در عين حال، اقدامات لازم را انجام دهند تا تجربه مسافران از سفر يک تصوير کاملا مثبت و راحت باشد. اگر از منظر يک مسافر عادي که به فرودگاه مراجعه کرده است بخواهيم امنيت در فرودگاه را بررسي کنيم، بايد گفت که به غير از صف هاي طولاني بازرسي حفاظت در فرودگاه ها، بيشتر مسافران از حجم قابل ملاحظه اقدامات حفاظتي فرودگاه که ايمني آنان را تضمين مي کند بي اطلاع هستند.

افزايش تعداد مسافران

فارغ از دغدغه هاي معمول و روزمره اپراتورهاي حفاظتي، فرودگاه ها روز به روز شلوغ تر مي شوند. به گفته دپارتمان حمل و نقل ايالات متحده، سال 2018 رکورد تعداد سفرهاي هوايي شکسته شد، به گونه اي که نسبت به سال 2017 رشد 4.8 درصدي را تجربه کرد. اين رقم به دليل شيوع ويروس کرونا در سال 2020 کاهش يافته است اما پيش بيني مي شود که در سال 2021 با يک افزايش چشم گير در ميزان مسافرت هاي هوايي بعد از واکسيناسيون عمومي در سرتاسر جهان روبرو شويم. بنابراين کاملا بديهي است که با ادامه افزايش تعداد مسافران، نياز به پرسنل حفاظت فرودگاه براي حفظ ايمني مسافران و اموالشان نيز افزايش خواهد يافت و در نتيجه در 5 سال آينده يک معضل جدي را بايد با استفاده از تکنولوژي هاي جديد برطرف کرد. به همين دليل جديدترين پيشرفت ها در فناوري حفاظت به عنوان بخشي از استراتژي کامل و جامع حفاظت فرودگاه، لازم و ضروري هستند. تجهيزات دوربين مداربسته 

فرمان و کنترل ويدئويي

ساعت کار فرودگاه ها خصوصا فرودگاههاي بين المللي 24 ساعت شبانه روز و بدون تعطيلي در طول 7 روز هفته است؛ بنابراين استفاده از يک سيستم امنيتي مجهز به دوربين هاي مداربسته و نظارتي دقيق يک ضرورت براي بهبود امنيت اين مکان ها به حساب مي آيد. در حال حاضر استانداردهاي سيستم هاي حفاظتي، پرسنل حفاظت به روشها و سيستم هاي متعددي نياز دارند که براي مثال مي توان به سيستم نظارت تصويري، اکسس کنترل، اطلاع رساني با آلارم يا اعلام هشدار و غيره اشاره کرد.

افزايش هجوم اطلاعات از اين سيستم ها اغلب مي تواند ما را دچار سردرگمي کند و در بيشتر موارد، فرآيندهاي دستي براي مديريت اين اطلاعات به کار مي رود. اين فرآيندهاي دستي، مشکل بوده و قابل گسترش و استفاده در ابعاد بزرگ تر نيستند. امروزه يک پلتفرم يکپارچه همراه با مديريت رويداد و پاسخ به آن ارائه شده تا به اپراتورهاي حفاظتي اجازه دهد کنترل شرايط را به حداکثر برسانند و پاسخ هوشمندانه و متناسب با شرايط را برگزينند. به جرات مي توان گفت که کنترل ويدئويي از مهمترين تجهيزات حفاظتي در فرودگاه ها است و در نتيجه بدون چنين تکنولوژي اي امکان حفظ امنيت اين فضاها با دشواري هاي بسياري روبرو مي شود. هايک ويژن

مديريت آني شرايط

ترکيب ويدئوي آني همراه با اطلاعات به دست آمده از سنسورها، دستگاه ها و اپليکيشن هاي مختلف، کار را براي پرسنل حفاظتي فرودگاه، بسيار متفاوت مي سازد. امروزه در هنگام وقوع يک حادثه، مسئولان حفاظت مي توانند اين داده ها را به کار ببرند تا آگاهي نسبت به شرايط افزايش يافته و پاسخ کارآمدتري دهند. به وسيله منابع اطلاعاتي گوناگون و سيستم هاي حفاظتي، فرودگاه ها مي توانند به شکلي مدرن و پيشرفته بررسي هاي لازم را انجام دهند.

آناليتيک پيشرفته

فناوري آناليتيک يک منبع قدرتمند است که به تيم هاي حفاظتي، قابليت کشف الگوهاي چشمگير و معنادار از داده هاي نظارت تصويري را مي دهد. الگوريتم هاي پيشرفته مي توانند عاملي کليدي در ارسال هشدار زودهنگام و کمک به تشخيص خطرات باشند و به ارائه استراتژي حفاظت پيش بينانه کمک کنند. مسئولان فرودگاه با ارزيابي داده ها مي توانند حفاظت کامل تري را تضمين کنند. علاوه بر اين، فناوري ويدئوآناليتيک مي تواند استانداردهاي از پيش تعريف شده را اتوماتيک سازند تا خطاهاي انساني به حداقل برسد و از منابع انساني در مکان هايي کاربردي تر و بهينه تر استفاده شود.

گزارش دهي با موبايل

اينترنت اشيا (IoT) و قابليت اتصال در همه جا، براي فرودگاه ها قابليت ارتباط از راه دور را نيز فراهم ساخته است. راهکارهاي گزارش دهي با موبايل به مسافران و کارکنان اجازه مي دهد تا آگاهي بيشتري داشته باشند و هشدارهاي امنيتي ارسال شده توسط مسئولان حفاظت فرودگاه را دريافت کنند. اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط مسافران و کارکنان مي تواند براي کمک به مشخص شدن حادثه امنيتي و تسريع پاسخ مؤثر به آن کمک کند. بعضي از راهکارها حتي قابليت به اشتراک گذاري ويدئو يا صدا را با مرکز فرماندهي از طريق موبايل مسافر دارند. دوربين‌ مداربسته تحت شبکه    

فناوري تشخيص چهره

تشخيص چهره، يک راهکار حفاظتي قدرتمند است که مي تواند هوشياري مراکز عمليات حفاظتي را از طريق تشخيص، رديابي و هشداردهي، نسبت به موقعيت افزايش دهد. اين سيستم ها قادر به جستجوي هوشمندانه هستند و در سال هاي پيش رو ارزشمندتر نيز خواهند شد.

فرودگاهها را بايد شهرهاي هوشمند در مقياس محدود دانست، سرمايه هاي بسياري در اين اماکن خرج مي شود و تکنولوژي هاي روز نيز در اين مکان ها تست مي شوند. در دنيايي که هر روز با چالش هاي امنيتي جديد روبرو مي شويم، حفاظت اماکني مانند فرودگاهها دشوار مي شود و در نتيجه بايد با فناوري هاي روز دنيا براي توسعه امنيت فرودگاه حرکت کرد. براي مثال استفاده از فناوري تشخيص چهره به عنوان يکي از تجهيزات حفاظتي در فرودگاه ها در موارد بسياري به تيم هاي حفاظتي در شناسايي مجرمان کمک کرده است و در نتيجه اين فناوري يک رکن اساسي در حفاظت و امنيت فرودگاههاي امروزي به حساب مي آيند.

 

بيشتر بخوانيد:       نصب دوربين مدار بسته   

تاثير هوش مصنوعي بر عملکرد  سيستم هاي حفاظتي در فرودگاهها

هوش مصنوعي (AI) در حال بهبود راه حل هاي روزمره و همچنين بالابردن امنيت اماکني مانند فرودگاه ها از راه هايي است که هرگز ممکن نيست تصور کنيم. از اتومبيل هاي خودران گرفته تا تجزيه و تحليل هوشمند، تأثيرات گسترده فناوري مبتني بر يادگيري عميق به اپراتورهاي انساني اين قدرت را مي دهد تا ضمن سرمايه گذاري در منابع کمتر و زمان کمتر به نتايج موثرتري دست يابند.

راهکارهاي ارائه شده توسط هوش مصنوعي تنها از طريق جمع آوري اطلاعات خام ايجاد نمي شود، به عبارتي دقيق تر با آناليز هاي سطح اول اطلاعات ارزشمندتري از اين داده ها ايجاد مي شود که در مديريت مياني سازمان هاي بزرگ به شدت کاربرد دارد. با استفاده از اين راهکارها زيرسيستم هايي که تنها هدفي جزيي داشتند به يکباره مي توانند در کل سازمان شما فعال شوند و از اين طريق شاهد افزايش بهره وري و عملکرد در کل سيستم مي شويد. قيمت دوربين مداربسته

 نرم افزار تجزيه و تحليل ويدئو

وقتي صحبت از امنيت فيزيکي مي شود، نظارت تصويري يک راه حل استاندارد است. با اين حال، با معرفي نرم افزار تجزيه و تحليل ويديويي مبتني بر هوش مصنوعي، داده هاي ويدئويي مي توانند به عنوان اطلاعاتي از راه هاي غيرقابل دسترسي قبلي استفاده شوند. در اينجا چند نمونه از چگونگي استفاده سازمانهاي متنوع از راه حل هاي هوش ويدئويي مبتني بر هوش مصنوعي براي افزايش امنيت و عملکرد با بينش هاي قابل جستجو، عملي و کمي قابل ذکر است.

نرم افزار هاي تجزيه و تحليل ويدئو  همه افراد و اشيايي که در يک محيط ظاهر مي شوند را پردازش و تجزيه و تحليل مي کند. براي مثال ارگان هاي مبارزه با جرايم عمومي در سطح شهر مانند نيروي انتظامي براي استخراج شواهد تحقيق و نظارت بر افراد و فضاها به زيرساخت نظارت ويديويي متکي هستند. امروزه در چنين سازمان هايي به جاي بررسي دستي فيلم و نظارت زنده – که در نهايت با خطا و حواس پرتي اوپراتور هاي انساني روبرو هستند – پليس مي تواند از تجزيه و تحليل محتواي ويدئو براي سرعت بخشيدن به تحقيقات خود، افزايش آگاهي نيروهاي تحقيقاتي، ساده سازي پاسخ ها در زماني کمتر، شناسايي افراد مشکوک و همچنين شناسايي الگوها و ناهنجاري ها استفاده کند.

بنابراين استفاده از نرم افزارهاي تجزيه و تحيلي ويدئو را بايد يکي ديگر از تجهيزات حفاظتي در فرودگاه ها به حساب آورد که در آينده نزديک استفاده بسيار بيشتري از اين تکنولوژي در فرودگاهها را شاهد خواهيم بود. بهترين دوربين‌ مدار بسته

حفظ امنيت عمومي

براي اجراي قانون ، امکان جستجوي پوياي ويدئو بر اساس معيارهاي دقيق براي کردن جزئيات بي ربط و مشخص کردن اشيا مورد علاقه، مانند اشخاص مشکوک يا وسايل نقليه بسيار مهم است. فراتر از سرعت بخشيدن به بازبيني و استخراج شواهد ويدئويي ، پليس مي تواند از تجزيه و تحليل ويدئو براي پيکربندي هشدارهاي پيشرفته در زمان واقعي در هنگام شناسايي افراد، وسايل نقليه يا رفتارهاي مورد علاقه در فيلم نيز استفاده کند. به جاي نظارت فعال بر اطلاعات ويدئويي، مجري قانون مي تواند هشدارهاي ايجاد شده را ارزيابي کرده و درباره نحوه پاسخگويي تصميم بگيرد. به اين ترتيب، افسران امنيت فرودگاهها همچنين مي توانند در صورت بروز هشدارها سريعتر نسبت به موارد اضطراري، تهديدها و فعاليت هاي مشکوک واکنش نشان دهند.

تجزيه و تحليل ويدئويي به فرودگاهها اين قدرت را مي دهد تا از داده هاي نظارت تصويري خود به عنوان اطلاعات عملياتي استفاده کنند. توانمند سازي اجراي قانون براي حفظ امنيت عمومي فراتر از مزيت افزايش امنيت مهم است: شهري با شهرت در اجراي قانون موثر و قابل اعتماد و ايمني بيشتر احتمالاً باعث جذب ساکنان، بازديدکنندگان و مشاغل جديد مي شود و به طور چشمگيري توسعه اقتصادي آن را پيش مي برد. تي وي تي  

افزايش آگاهي موقعيتي

همچنين بينش در مورد روند ترافيک ورودي به فرودگاهها  بسيار مهم است. با استفاده از بينش هاي ويدئويي در مورد ترافيک سطح شهر، سازمان هاي حمل و نقل عمومي مي توانند درباره برنامه ريزي و خدمات تصميم گيري مبتني بر داده را اتخاذ کنند. به عنوان مثال ، تجزيه و تحليل نظارت تصويري در اطراف فرودگاهها مي تواند به اين شرکت ها کمک کند تا ساعات مشخصي در روز را که مردم در اطراف فرودگاه ساکن هستند درک کنند. همبستگي اين اطلاعات با داده هاي ديگر مي توان برنامه عبور و مرور عمومي را بر اساس تقاضا براي هر ساعت متفاوت در شبانه روز بهينه کند و زمان انتظار براي محبوب ترين مسيرها را کوتاه کند.

نکته پاياني در خصوص تجهيزات حفاظتي در فرودگاه ها اين است که بايد با تکنولوژي هاي روز اقدام به تغيير و گسترش چنين تجهيزاتي کرد در غير اين صورت در مدت کوتاهي خسارات جبران ناپذيري به اعتبار و کيفيت خدمات رساني فرودگاهها وارد مي شود.

  1. https://hamedweb.iranblog.net/Post/15/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  2. https://hamedweb.iranblog.net/Post/13/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  3. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/11/Safety-in-smart-cities.html
  4. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/17/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  5. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/15/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  6. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/13/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  7. https://webinja.iranblog.net/Post/11/Safety-in-smart-cities.html
  8. https://webinja.iranblog.net/Post/17/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  9. https://webinja.iranblog.net/Post/15/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  10. https://webinja.iranblog.net/Post/13/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  11. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/12/Safety-in-smart-cities.html
  12. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/18/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  13. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/16/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  14. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/14/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  15. https://samyarweb.payamblog.net/Post/17/Safety-in-smart-cities.html
  16. https://samyarweb.payamblog.net/Post/23/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  17. https://samyarweb.payamblog.net/Post/21/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  18. https://samyarweb.payamblog.net/Post/19/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  19. https://mahsaweb.payamblog.net/Post/18/Safety-in-smart-cities.html
  20. https://mahsaweb.payamblog.net/Post/24/Security-systems-in-the-retail-industry.html

 

 

 


دانلود رایگان فرودگاه ,https ,html ,post ,استفاده ,iranblog ,html https ,تجهيزات حفاظتي ,https mahsaweb ,management software ,cities html ,html https mahsaweb ,hybrid cloud application ,video management software ,video analytics really منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

انجمن جوانان روستای خلف آپدیت نود32, لایسنس نود 32 10000 بازديد واقعي كليك كنيد!!!wow ثبت شرکت - ثبت شرکت خاص - ثبت ارزان شرکت دانلود سرا سریال,اهنگ,خبر,فیلم