ایده‌هایی برای ترکیب چمن مصنوعی با کفپوش های متفاوت

چمن مصنوعی  و ترکیب  آن با کفپوش های متفاوت ایده ای چالش بر انگیز است. اما خارج از چالش‌های نصب آن و باید و نباید هایی که در نظر گرفته می‌شود ما در اینجا از موارد کاربردی و ترکیبات متفاوتی صحبت می‌کنیم که می‌تواند برای شما مفید باشد.

چمن مصنوعی کالایی لوکس و منحصر به فرد است و زیبایی بصری خاصی را در محیط ایجاد می‌کند. به همین دلیل بسیاری از طراحان تلاش می‌کنند چمن مصنوعی را با ایده‌های طراحی فضا به کار ببرند. یکی از ایده‌های چالش برانگیز در این حیطه ترکیب آن با کفپوش است. در همین راستا، سوالات زیادی در مورد استفاده و ترکیب این دو با هم به وجود می‌آید که تلاش می‌کنیم در این مقاله به تمامی آنها پاسخ دهیم و شما را با این ایده نوین در طراحی فضا آشنا کنیم.

با توجه به افزایش آگاهی عمومی در مورد اثرات مثبت فضای سبز بر زندگی انسانها، ایده‌های دکوراسیون و طراحی فضا به سمت ایده‌های سازگار با محیط زیست حرکت کرده‌اند و همین امر سبب شده است که شاهد تحولی عظیم در این حیطه باشیم.

آیا امکان ترکیب چمن مصنوعی با کفپوش وجود دارد؟

شما می‌توانید وقتی در حال نصب کفپوش ویا کفپوش فعلی خود را با چمن مصنوعی ترکیب ویک هارمونی زیبا درست کنید. در مورد دوم می‌توانید بخشی از کفپوش را جدا کنید و چمن مصنوعی را به آن اضافه کنید.

همخوانی رنگ چمن مصنوعی با کفپوش

ترکیب رنگ مسئله بسیار مهمی در طراحی فضا است. چمن مصنوعی رنگ سبزی دارد، که با توجه به انتخاب شما این رنگ می‌تواند سبز تیره و یا سبز روشن باشد.

اگر می‌خواهید کفپوش در کنار این چمن زیباتر به نظر بیاید بهتر است به رنگ کفپوش توجه داشته باشید. رنگ سبز با طیف رنگهای زیر همخوانی دارد:

زرد خردلی

صورتی و قرمز

مشکی

سفید

نارنجی

بنفش

آبی

خاکستری

بهتر است کفپوشی را که انتخاب می‌کنید، در یکی از این طیف رنگها باشد تا چمن مصنوعی با کفپوش همخوانی داشته باشد و زیبایی منحصر به فردی را در محیط به وجود بیاورد.

ویژگی‌های چمن مصنوعی برای استفاده در کنار کفپوش

ارتفاع الیاف در این ترکیب باید بین ۲۰ تا ۲۵ میلی‌متر باشد. زیرا ارتفاع کفپوش‌ها معمولا ۲۰ میل است و بهتر است چمن مصنوعی هم‌اندازه یا کمی بلندتر از آن باشد.

توجه به ویژگی‌های این دو و شناسایی ویژه گیها و مزیت های ترکیب کردن آنها با هم در فضاهای مختلف سبب می‌شود که بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید. اگر این چمن در محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که رفت و آمد در آن زیاد است، باید تراکم چمن مصنوعی بالا باشد تا تردد و رفت و آمد به الیاف آن آسیب وارد نکند. همچنین، در انتخاب چمن مصنوعی برای ترکیب با کفپوش باید به ارتفاع الیاف توجه داشته باشید.

استفاده از چمن مصنوعی با کفپوش، به ویژه در محیط‌هایی که هوا بسیار سرد و یا بسیار گرم است، سبب می‌شود که حس خوش طبیعت در محیط تداعی شود و افراد از اثرات مثبت فضای سبز بهره ببرند.

همچنین با توجه به این موضوع که رنگ سبز از لحاظ روانشناختی نیاز به تمرکز ندارد، حس آرامش را در افراد به وجود می‌آورد.

مزیت استفاده از ترکیب چمن مصنوعی با کفپوش به جای گیاهان طبیعی

اگر چمن و گیاهان طبیعی را در فضای بین کفپوش به کار ببرید، ممکن است در اثر نفوذ ریشه گیاهان، نفوذ آب و یا یخ زدگی کفپوش دچار شکستگی شود و همین امر هزینه‌های زیادی را به افراد متحمل می‌کند. به همین دلیل بهتر است برای فضای میان کفپوش از چمن و یا گیاهان طبیعی استفاده نشود.

روش شستشو 

بهتر است بدانید که ترکیب  این دو هیچگونه بار اضافی را به شما متحمل نمی‌کند و شما به راحتی می‌توانید آن را تمیز کنید. اگر از این ترکیب در محیط خانه استفاده می‌کنید، همانگونه که کفپوش را تمیز می‌کنید، می‌توانید این چمن را نیز تمیز کنید.

اگر از این ترکیب در محیط بیرون استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را با فشار آب بشویید. فشار آب آلودگی و کثیفی را از الیاف چمن خارج می‌کند و نیازی به مواد شوینده نیست.

ایده‌های ناب برای استفاده از چمن مصنوعی با کفپوش

استفاده همزمان از این دو در مکان های متعددی رایج است، که در ادامه به معرفی برخی از این فضاها می‌پردازیم:

ترکیب در روف گاردن

پشت بام فضایی منحصر به فرد است که می‌توانید بهترین استفاده را از آن ببرید و این فضا را به فضایی دلپذیر برای دور همی‌های خانوادگی تبدیل کنید.

یکی از ایده‌های منحصر به فرد برای روف گاردن استفاده و ترکیب این دو است. این کار، علاوه بر اینکه ظاهری بسیار مدرن و زیبا دارد، تلفیقی از  چمن مصنوعی میان سنگ است و به فضا عمق می‌بخشد.

هامونی در حیاط

یکی دیگر از فضاهایی که می‌توانید از این ایده بهره ببرید. حیاط خانه و یا آپارتمان است. وجود فضای سبز در محیط زندگی آثار بسیار زیادی دارد. یکی از اثرات منحصر به فرد آن دور کردن استرس و تنش از محیط است. به همین دلیل این ایده تا به حال با استقبال فراوانی رو به رو شده است.

محصولات باغبانی و فضای سبز از وب سایت آنیسل

 


شبکه ایرانیان کفپوش ,مصنوعی ,ترکیب ,استفاده ,محیط ,می‌توانید ,گیاهان طبیعی ,همین دلیل ,برای ترکیب ,ارتفاع الیاف ,تمیز کنید ,توجه داشته باشید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آتلیه تخصصی عکاسی گرافیک IC نوجوانان خادم مسجد کلیدسازی سیار و شبانه روزی 09331332053 مزاج شناسی نمونه سوالات ضمن خدمت طرح طبقه بندی مشاغل قرتی باش های ناز |سایت آموزشی،سرگرمی|دانلودکتاب|داستان،رمان|عکس،کلیپ|حل جدول|تعبیرخواب|بهترین سایت ایرانی|کلیک کن با من تا کنکور 99